Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rörlig bild!

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutad141128

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag hittar ingen forumsektion för rörlig bild, film.

Så jag startar en ny tråd här där alla kan visa upp sina filmer!

Jag har inte sysslat alls länge med film. Men nu på senaste tiden har jag väckt liv i intresset som hela tiden har funnits där.

Jag blev inhyrd av Nortlander Skitours nu under v.4 i Val Thorens för att plåta olika event etc. då jag driver en sida för vimmel (www.facebook.com/vimmelbilderna).

Hur som helst så finns där ett ställe som heter "La Folie Douce" som leverar After Ski i världsklass!

Jag har nyss blivit klar med en film som jag gjorde därifrån, detta ingick inte i mitt uppdrag för Nortlander Skitours. Det skulle vara väldigt kul att höra vad ni tycker!

För mig är denna filmen det bästa jag gjort hittils.

Länk till filmen på YouTube: http://bit.ly/zIHR2H

/ Fabian
 
Senast ändrad:
Riktigt imponerande film för att vara från någon som inte gjort mycket sådant. Det är verkligen inte min personliga stil men man rycktes ändå med i stämningen som bild och musik förmedlade. Mycket pyssel med att få timingen rätt med musiken antar jag?
 
Riktigt riktigt snyggt. Gillade framför allt de små panoreringarna under "stillsekvenserna" och hur du lyckades få in just tillräckligt med solblänk (flares)!
 
Per Lundberg: Tack så mycket, härligt att höra! Ja en del pyssel var det men det jobbigaste är att det är extremt krävande när man ska "takta" till snabb musik. Jag hade brist på klipp i slutet så det fick bli lite kompromisser, hehe, men slutresultatet blev ändå bra! Kunde nämligen inte filma så mycket som jag velat då jag hade otur med vädret en del dagar under den veckan..

Lars Anmark: Jag är redan med i den gruppen, dock är den alldeles för inaktiv och tråkig. Därav fick det bli en ny tråd här där jag hoppas andra också visar upp sina fimer!

Jeroen Hartings: Tack så hemskt mycket Jeroen, väldigt kul att höra! :)
 
rörlig bild, tänkte mig inte video när jag läste rubriken utan jag kom och tänka på mitt rörliga julkort jag gjorde i år:

http://youtu.be/mrDF58DnF50

:)

men för att återgå till rörlig bild, igår såg jag en video från min gamla hemby där någon varit runt och filmat lite här och där. bara svepande panoraman, nästan som ett bildspel fast ändå mycket mer. enkelt och bra, blev lite inspirerad och ska försöka göra nåt liknande någonstans

http://www.youtube.com/watch?v=bbq2l9Uk55o
 
Bra filmat men lite trist att bara få se publiken hela tiden, visst det är after-ski men något annat hade varit trevligt och se på. Men kollade dina andra filmer och Avicii konserten var grym!!
Hur kunde du filma bakom honom?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.