Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rödstick med Canon IP4500 vid SV

Produkter
(logga in för att koppla)

Mantinieks

Aktiv medlem
Hej,

Nu har jag provat en mängd inställningar och det enda jag lyckats med är att slösa papper och bläck!

Hur jag än bär mig åt blir det mer eller mindre rödstick vid utskrift. Är det så illa tror ni att skrivaren är för kass för att kunna göra hyggliga svartvita utskrifter.

Hjälp mig!

Ps, om ni passerar Odengatan ikväll så se upp! Det kan komma en skrivare flygande från 4:e våningen! Ds.
 
Hur jag än bär mig åt blir det mer eller mindre rödstick vid utskrift. Är det så illa tror ni att skrivaren är för kass för att kunna göra hyggliga svartvita utskrifter.


Det är svårt att skriva ut snygga svartvita bilder på en färgskrivare. Det krävs en perfekt balans mellan de olika färgerna för att det ska fungera. Bra ljus där bilden ska ses är också viktigt.


Stefan
 
Tack Stefan!

Så med andra ord så är det ngt man måste vänja sig med? Eller finns det ngn annan skrivare som är bättre på det än andra? O då menar jag förstås inte proffsskrivare utan skrivare upp till ca: 2000-3000:- .
 
Tack Stefan!

Så med andra ord så är det ngt man måste vänja sig med? Eller finns det ngn annan skrivare som är bättre på det än andra? O då menar jag förstås inte proffsskrivare utan skrivare upp till ca: 2000-3000:- .

Vänja sig behöver man kanske inte. Du kan ju göra eller låta göra en bra profil. Alternativet är de skrivare som Epson har med ett särskilt svartvit läge, Advanced Black & White, men de ligger inte i den prisklass som du angett.

Stefan
 
Har du bockat i rutan i skrivardialogen att du vill skriva ut i s/v? Eller har du gjort bilden till s/v och bara skriver ut den utan att ändra i printerinställningarna?

(gråskaleutskrift står det i printeregenskaperna på min ip4500)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.