ANNONS
Annons

Råfilskonvertering,..varför i H-Vete??

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok. Jag är ledsen...men det är allt för tillfället jag kan hjälpa dig...nu skall "järnet" hjälpa mig.

Engelska??

Kanske går det att ladda ner en engelsk-språkig version på "nätet"?? Kolla canon hemsida..

Hej, jag gör så här:

kopplar kameran till datorn

Startar EOS viewer

dubbelklickar på kameran som borde finnas i trädstrukturen

fortsätter att klicka mig ned till filerna

markerar filerna som ska kopieras till datorn och för över de till lämplig mapp

Kan det vara nåt?

Med vänlig hälsning,
Elisabeth

Använd Digital Photo Professional.Det är bara att klicka på Edit image window och sen välja Convert and save... i filmenyn.

Har du testat att fota med filter till svartvitt?

NU FUNKAR DET!! Bara så där,höll på i 5-6 timmar igår och provade allt...och i morse när jag startat upp och provade samma som igår så funkar det helt utan problem!Lite märkligt men nu kör jag för fullt,TACK till alla tappra som hjälpt mig.

vanis skrev:
NU FUNKAR DET!! Bara så där,höll på i 5-6 timmar igår och provade allt...och i morse när jag startat upp och provade samma som igår så funkar det helt utan problem!Lite märkligt men nu kör jag för fullt,TACK till alla tappra som hjälpt mig.

När du startat upp?
Gjorde du ingen omstart efter du installerat programmet igår kanske?

Jaja, det var ju bra att du fick rätt på det iaf...lycka till med dina bilder...

...svensk manual (för både PC och Mac) till Digital Photo Professional finns här!

En mycket bra site om DPP (länk till uppgraderingar, instruktionsfilmer m.m.) finns här!

/Håkan

Till 350D fick man iaf med ett A3-ark (grön/vit) med en övergripande vy över den mjukvara som följer med Canon EOS.

1. ZoomBrowser EX
Används om man i huvudsak tar foton JPEG-format.

2. PhotoRecord
Hantering inför utskrifter (ramar dekorationer).

3. RAW Image Task
Ett lite mindre program än Digital Photo Professional som hanterar filkonvertering mellan RAW/TIFF/JPEG.

4. PhotoStitch
Hantering av kollage/panorma.

5. CameraWindow
Används både för att föra över bilder från kamerans minneskort till hårddisken och möjliggör kamerainställningar från datorn.

6. EOS Capture
Fjärrstyr kameran.

7. Digital Photo Professional
Det mest avancerade programmet om man i huvudsak tar foton i RAW-format. Konverterar till TIFF/JPEG etc.

Och som någon tidigare påpekade finns manualerna på engelska på Canons hemsida.

Joel Höglund skrev:

7. Digital Photo Professional
Det mest avancerade programmet om man i huvudsak tar foton i RAW-format. Konverterar till TIFF/JPEG etc.

Och som någon tidigare påpekade finns manualerna på engelska på Canons hemsida.

..manualen till DPP finns som sagt var även på svenska...

/Håkan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar