Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rådjur live på webcam

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej hopp!

Var ett tag sen. Jag har tidigare sänt från fågelholkar men i väntan på nästa säsong satte jag en kamera i trädgården där rådjuren håller till. Matar dom också såklart då vintern varit svår för dom. Damen min säger att dom snart flyttar in i huset

Igår kunde vi avnjuta inte mindre än 5 rådjur från olika flockar. Blev lite stångandes och jagandes men inget allvarligt. Dom får renfor, rabbfor och smaskiga äppelklyftor. Tyvärr har jag inte fixat skärpan ordentligt ännu men det kommer.

Dom är oftast i bild från 5 på kvällen och till tidig morgon. Ibland även mitt på dagen. Syns bra även när mörkret fallit då kameran klarar 0,5 lux och det finns lite ströljus ifrån en lykta. Vackra djur dessa tycker vi men när väl planteringarna börjar växa upp vill man inte ha dom här iofs.

Här är sidan: http://www.lenassida.se/sida2.html

Gick in och kollade, tyvärr ingen rörelse. Gick på toa, och när jag kom tillbaks såg jag några rådjur faktiskt! :) De rör sig uppe till höger, ser ut som någon backe, ett litet berg kanske? Hur som väldigt bra ljus trots vintermörkret :)

Kul du fick se dom!

Dom är här hela tiden men just igår så hade jag dumt nog satt upp ett parasoll för att skydda maten från snön. Dumt gjort, det tyckte dom inte om. Nu är det borta så titta gärna in igen. Dom brukar komma efter fyra på eftermiddagen och vara här i omgångar olika "gäng" till på morgonen.

Det verkar ha stormat lite runt webbkameran för den visar bara lite grenar för närvarande.
Såg dock till lite rådjur uppe i kanten igår när jag tittade in lite snabbt. :)

Jupp, mycket blåst och snö här omkring Stockholm. Usch, trodde vintern var lite slut nu men icke. Satt kameran på plats nu efter den blåst ner men linsen är skitig ser jag. Titta gärna in igen. Lite kul se när dom är 3-4 stycken och trängs. Hoppar ibland över varandra. Vilka skutt :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar