Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Råd angående ringlampa

Produkter
(logga in för att koppla)

StatusX6

Medlem
Hej.


Jag råkade komma in på denna sida där man får en ringlampa om man köper två tidningar av digital foto. Intresset för ringlampa uppstod för när jag detta erbjudande då jag upplevt en längre tid att jag behöver mer ljus för mina porträttbilder på hobbynivå.

https://prenumeration.digitalfotofo...-och-fargreglering-370768/?media=Abonner_link

Kan denna ringlampa var något för mig eller finns det bättre? Jag tänker att för den summan, 148 kr är ett lågt pris för det man får. Min budget är ganska begränsad för tillfället och tänker att erbjudandet är en juste deal? Vet dock inte märket på ringlampan och kan därmed inte göra en research för att se om den är bra eller inte.


Tack för svar.
 
Ringlampor ger ett knasigt ljus. Platt och skuggfritt med en gloria av skugga runt ansiktet om bakgrunden inte belyses med ytterligare ljus. I reklamen används den dessutom inte som typisk ringlampa, dvs med kameran i mitten. Så vad är då vitsen?
Gillar du tidningen så ok, men räkna inte med någon proffskvalitet på lampan för 148 kr.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.