Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Quicktime Pro

Produkter
(logga in för att koppla)

RiK

Ny medlem
Är det någon som har använt Quicktime Pro till pc för att redigerar/slå ihop de videofiler som Canon 5D mk II levererar? Jag har för avsikt att på ett enkelt sätt sätta ihop de mov-filerna jag får till en större fil utan att ändra på filformatet. Viss redigering är också önskvärt...

Har inte sett att Quicktime Pro har varit uppe i någon diskussion på forumet för detta ändamål. Vad jag förstår så ska det fungera i Quicktime men vilka möjligheter för redigering finns?

Tacksam för hälp!

//Richard
 
Usch, nämn inte ordet Quicktime, är du bussig !

Har visserligen inte använt QT de tre sista åren, och har heller inga planer på att någonsin göra det heller. Maken till sönderbloatat program får man leta länge efter. Det finns mycket bättre alternativ, T.ex Quicktime Alternative.

http://www.free-codecs.com/download/quicktime_alternative.htm

Lustigt att du kan ha en sådan stark åsikt om något som du inte använt på flera år. Tror du att utvecklingen står stilla?
 
Är det någon som har använt Quicktime Pro till pc för att redigerar/slå ihop de videofiler som Canon 5D mk II levererar? Jag har för avsikt att på ett enkelt sätt sätta ihop de mov-filerna jag får till en större fil utan att ändra på filformatet. Viss redigering är också önskvärt...

Har inte sett att Quicktime Pro har varit uppe i någon diskussion på forumet för detta ändamål. Vad jag förstår så ska det fungera i Quicktime men vilka möjligheter för redigering finns?

Tacksam för hälp!

//Richard

Jag skulle trots allt rekommendera dig att satsa på Premiere från Adobe. Det underlättar betydligt att ha ett riktigt redigeringsprogram till skillnad från QT som är till största delen ett uppspelningsprogram.
 
Är det någon som har använt Quicktime Pro till pc för att redigerar/slå ihop de videofiler som Canon 5D mk II levererar? Jag har för avsikt att på ett enkelt sätt sätta ihop de mov-filerna jag får till en större fil utan att ändra på filformatet. Viss redigering är också önskvärt...

Om det är AVCHD-filer liknande de från Canon 500D så antyder ryktet att nästa version av VideoRedo kommer att klara dem. Fast det är ett tag kvar tills det släpps och sedan klarar den inte så mycket mer än klippa och klistra, ingen direkt redigering. Den stora fördelen är att det inte kodar om innehållet i filen i onödan, dvs ingen som helst kvalitetsförlust.
 
Lustigt att du kan ha en sådan stark åsikt om något som du inte använt på flera år. Tror du att utvecklingen står stilla?

Har du använt Quicktime själv någon gång !

Som jag skrev, såvar det länge sen jag själv gjorde det. Jag försökte några gånger, men för varje ny version blev det bara mer och mer skit som följde med. Ungefär lika dåligt som Nero.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.