Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

QuickCharger MH-16 - liten fråga?

Produkter
(logga in för att koppla)

schaki

Aktiv medlem
När jag köpte min D1 fick jag med MH-16-laddaren. Eftersom de inte hade fåt in den ursprungliga.

Den fungerar jättebra, men då jag saknar manualen har jag en liten fråga.

Exakt vad gör refresh-funktionen?

Jag är inte helt säker, men det verkar som att laddaren tömmer batteriet för att sen återuppladda det igen när jag aktiverar den funktionen, right?

schaki skrev:
men det verkar som att laddaren tömmer batteriet för att sen återuppladda det igen när jag aktiverar den funktionen, right?
Japp, det stämmer.

Det gör den för att kunna nå full effekt även efter många laddningar.
Då den (batteriet) kan tappa i kraft efter många laddningar om man inte tömmer den då och då.

Det brukar rekommenderas att man gör det vart 30:e gång eller när man märker att batteriet inte håller lika länge.

Re: Re: QuickCharger MH-16 - liten fråga?

sagan skrev:
Japp, det stämmer.

Det gör den för att kunna nå full effekt även efter många laddningar.
Då den (batteriet) kan tappa i kraft efter många laddningar om man inte tömmer den då och då.

Det brukar rekommenderas att man gör det vart 30:e gång eller när man märker att batteriet inte håller lika länge.

ok:). antog att det var ungefär det funktionen var till för.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto