Annons

Publicerad enligt medlemsprofil

Produkter
(logga in för att koppla)

Jessica-am

Aktiv medlem
Jag blev jätteglad när jag såg i min profil att en av mina bilder blivit publicerad i Fotosidan Magasin. Jag skickade in den till temat svartvitt i nyss utkommet nummer. Snopen blev jag när jag köper tidningen och inte är med. Någon som vet vad detta beror på?

Jag blev jätteglad när jag såg i min profil att en av mina bilder blivit publicerad i Fotosidan Magasin. Jag skickade in den till temat svartvitt i nyss utkommet nummer. Snopen blev jag när jag köper tidningen och inte är med. Någon som vet vad detta beror på?
Nu var den borttagen, så det var ju antagligen en miss.....

Förstår din besvikelse och jag tycker det var ett bra tips att få med den i nästa nummer. En självklarhet nästan.
På tal om inskickade bilder så har jag funderat på varför man inte får några meddelande från Fotosidan Magasin att de tagit emot den hög upplösta bild som man skickat in. Man undrar ju om den läggs på lager, slängs eller vad som händer med den.

Hoppas det inte är ett ojust sätt att sälja lösnummer.

Misstag kan hända. Bilden var kanske troligtvis i allafall var kvar bland de sista (inbillar jag mig i alla fall). Det som retar mig lite är att jag mailade och sa som det var och undrade varför? Inget svar (därav frågan i forumet), sedan gick de bara in och tog bort publiceringslänken. En förklaring och kanske en liten ursäkt hade jag nog förväntat mig.

Liknande sak hände mig. Jag såg min bild som minitatyrbild på omslaget på nr 5/2011 (rådjuret "vilda djur") men blev snart ganska snopen då jag såg att man missat att publicera bilden inuti tidningen. Det var ju den mänskliga faktorn i det här fallet, och sånt händer ju, men visst var det lite surt...

Själv medverkade jag med omslagsbild och en sidas intervju i förra numret, men det har ännu inte dykt upp någon symbol på min profilsida. Inte för att det stör mig särskilt mycket, men det saknas tydligen fungerande rutiner för hur redaktionerna sköter koordinationen mellan hemsida och tidning.

Nu har jag i alla fall fått ett svar. Min bild "ögonblick" var med ända fram tills precis innan tryck, då sidantalet var tvunget och reduceras. Den valdes då bort, men låg av misstag kvar som publicerad. Jag har fått en förklaring och ursäkt. Sånt kan hända så det är bara att hoppas på mer "tur" nästa gång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar