Annons

PS för "nybörjaren"

Produkter
(logga in för att koppla)
Sen när blev Microsoft involverat i Adobe?
Och om de är inblandade... har priset på Adobe PS gått upp de senaste åren? När jag gick över till PC så kostade programmet strax under 30.000:-

Jag såg en intervju på CNN för några år sedan med en högt uppsatt på Adobe och han sa väldigt konstiga saker som t.e.x. "- Vi förstår att privatkonsumenter inte kan eller vill betala flera månadslöner och är medvetna om att det cirkulerar piratkopior. Genom att sälja litteratur (PS manualer m.m.) till dessa konsumenter så får vi ut en skälig summa även från dem."

Detta enbart som jag kommer ihåg det och jag tyckte själv att det var ett konstigt uttalande eftersom det nästan uppmanar folk att strunta i att betala för sig.

// Gabbe.

Foto-Gabbe skrev:

Jag såg en intervju på CNN för några år sedan med en högt uppsatt på Adobe och han sa väldigt konstiga saker som t.e.x. "- Vi förstår att privatkonsumenter inte kan eller vill betala flera månadslöner och är medvetna om att det cirkulerar piratkopior. Genom att sälja litteratur (PS manualer m.m.) till dessa konsumenter så får vi ut en skälig summa även från dem."

Detta enbart som jag kommer ihåg det och jag tyckte själv att det var ett konstigt uttalande eftersom det nästan uppmanar folk att strunta i att betala för sig.

// Gabbe.

HaHa, Han verkar ju inte vara någon rymdforskare precis:)! Undrar om han är kvar på firman.. SKall tänka på det citatet när jag står emelann att ladda ner eller köpa original igen!

Jonas: Jag har inte anklagat dig eller någon annan för något, hoppas du inte tog illa upp, det enda jag sa var att jag gärna skulle vilja sen en "Fotosidan frågar" för att få se lite siffror på hur många som kör kopierat Photoshop. Intressant läsning tycker jag.

förresten så brukar sådana här diskussioner nästan alltid spåra ur med en massa upprörda känslor som följd.. =)

Forslund skrev:
HaHa, Han verkar ju inte vara någon rymdforskare precis:)! Undrar om han är kvar på firman.. SKall tänka på det citatet när jag står emelann att ladda ner eller köpa original igen!

Jo, man kan undra om han jobbar kvar...

Men samtidigt kan man förstå vad han menar.
Hade de kunnat haft olika priser för privatkunder och proffsen, så hade det varit optimalt. Man kan ju tänka sig vad som hade hänt i det läget... proffsen använder sina privatlicenser. Hans påstående bygger nog på att alla proffs betalar för sig i första hand.

// Gabbe.

dsmannen skrev:
Jonas: Jag har inte anklagat dig eller någon annan för något, hoppas du inte tog illa upp, det enda jag sa var att jag gärna skulle vilja sen en "Fotosidan frågar" för att få se lite siffror på hur många som kör kopierat Photoshop. Intressant läsning tycker jag.

förresten så brukar sådana här diskussioner nästan alltid spåra ur med en massa upprörda känslor som följd.. =)

Jag tog inte illa upp.. Absolut inte.. Men eftersom frågan kom upp så anade jag att andra kan misstänka att jag själ från pappa Adobe:)! Därför ville jag klargöra att jag har köpt den.. Men som sagt.. Nästa gång det blir aktuellt kommer det nog bli DC *ler snett*

Då man scannar en bild från negativ eller kopia blir bilden lite oskarp. Detta kan motverkas genom att du går in på filtermenyn i PS. Välj sedan skärpa och sen oskarp mask. Testa följande inställningar.
Mängd ca. 180%
Radie ca. 1,7
Tröskel ca. 4

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar