ANNONS
Annons

Pruta på begagnat

Produkter
(logga in för att koppla)

Wolf Beam

Aktiv medlem
Jag undrar hur det är med prutmöjligheterna på beg fotoprylar. Jag tänker då på de firmor som koncentrerar sig på begagnat. T ex L-foto och liknande.

Pruta på . . .

Självklart finns det prutmån.

Det finns det alltid på varor, oberoende på om det är hotellrum, gräsklippare eller fotogrejor.

Det hänger bara på tillgång och efterfrågan samt hur fräck du är.

/Pingo

L-foto tordes ha hyffsad prutmån,. med tanke på prisläget på sidan....Själv kurrar det lite i magen efter att ha pratat med Björns Foto o Video om en EOS 5a (Ny). Han sålde bara i paket med 28-105 och jag ville bara ha huset. Men då hade han fått in ett nybegagnat hus som hade varit uppe hos canon på service som han sålde för 4500:-...Gissa om jag slog till direkt utan att ens pruta...iofs fick man det värdelösa QD bakstycket på den. Men det känns som en bra affär när, eftersom jag har kollat runt lite på priser.

- Och jag som skulle ha en filmscanner..........:(

(Observera att Björns Foto o Video INTE egentligen sysslar med beg. utrustning och inbyten)

Ps. En EOS 5a i bra skick hos L-Foto går på typ 5200:-

Tja.. många skriver att de endast levererar till Tyskland, men det är bara att skicka ett mail och fråga.. En gång var det en som inte ville skicka till Sverige...?

Men annars brukar det vara förskottsbetalning (typ precis som här hemma när man handlar privat)

Som sagt jag har alltid fått det som utlovats. Viktigt är att kolla säljarens betyg (siffra inom parantes, bara att klicka på den). Hög siffra=många bra affärer/transaktioner.

E-bays system är såhär: När man genomfört ett sälj/köp auktion så kan man betygsätta köparen/säljaren, för bra ges +1 i betyget neutralt 0 i betyg och missnöjd -1. Så alla med höga betyg har hållt på en hel del med att sälja grejor.

Frakten från Tyskland till Sverige ligger från typ 5-20€ beroende på vad du köper...

Tillägg: Småsummor brukar gå bra att skicka i brev, ev. rekommenderat
Annars banköverföring går också smidigt, kostar dock en slant... 110:- med SEB

Ok tack för svaren nu får jag leta upp min tyska parlör och finna godbitarna. Känns väl lite skakigt att skicka pengar i förskott till Tyskland men som sagt, har de guldstjärna så har de väl moral :D Har precis beställt ett nytt 50/1.8 från cyberphoto så jag får väl lugna mig :eek:

Lite går nog...

...springer själv runt lite på dessa butiker för att hitta något bra och prisvärt. Utan att ha köpt något så har jag märkt att det går att få ner priset ett par hundringar kanske. Om man köper ett hus plus objektiv får man oxå ett litet "paketpris".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar