Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

prträttfotografering av styrelse

Produkter
(logga in för att koppla)

FotoKotten

Aktiv medlem
Hej! Jag arbetar på en reklambyrå och skall försöka mig på att ta bilder på styrelsen för en årsredovisning. KAmeran som vi använder är en Fuji s7000. Vad skall jag tänka på när det gäller ljussättningen. Vad behöver jag. Jag vill inte använda en bakgrundsfont.

Du har ju inte fått nåt svar ännu. Det kan bero på att man kanske behöver lite mer kött på benen för att kunna ge dig några råd. Spåna lite själv och kom fram med lite egna idéer som du kan prova på oss. Så kommer du nog få större respons på din fråga.

Om du inte ska använda bakgrundsfont, vad ska du använda då? Snyggast är om du kan använda en miljö som associerar till företagets verksamhet.

När det gäller ljussättning behöver man inte så mycket prylar. Något som kan vara bra att ha är en reflexskärm av någon typ. Undvik att blanda ljuskällor med olika färgtemperatur. Stativ är bra om du vill ha skarpa bilder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar