Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Proshow producer Köp ej

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklasan

Aktiv medlem
Om någon funderat på att köpa Proshow Producer avråder jag er från detta. Programmet är i och för sig lättanvänt, men det fungerar inte att exportera till DVD (kan fungera någon gång, men om det ska fungera på just din dator verkar vara mest tur.)
Problemet är känt,men företagets support existerar inte omöjligt att få svar.
Läs om problemet på: http://www.itsmygallery.com/ProShow/viewtopic.php?t=547

Det ironsika i det hela är att jag provade en piratversion där problemet inte verkar finnas.

Så hitta något annat och kasta inte pengarna i sjön som jag gjorde på detta. (Fast har du tur kan det funka :)

Niklas
 
Jag vet inte om ett forum med typ 4-5 personer som haft problem skulle utgöra statistiskt underlag för mig att inte köpa ett program som jag gillar.

Men nu har jag det redan sedan ett halvår och det fungerar ypperligt hos mig.

Tycker att denna tråden var ganska meningslös.
 
Fredrik H skrev:
Jag vet inte om ett forum med typ 4-5 personer som haft problem skulle utgöra statistiskt underlag för mig att inte köpa ett program som jag gillar.

Men nu har jag det redan sedan ett halvår och det fungerar ypperligt hos mig.

Tycker att denna tråden var ganska meningslös.

Jag tycker också programet är bra om det skulle funka som utlovat, men att betala 3500 kr för ett bildvisningsprogram och där företaget utlovar oustanding support på sin hemsida och inte svara på mail trots att jag försökt i en månad tycker jag är värt en anmärkning. Om man inte har något problem så spelar ju detta ingen roll. Men jag har aldrig upplevt en sådan dålig support på en produkt där man inte ens får ett svar på e-post på över en månad. Peronligen tycker jag att detta är bra att veta innan man köper en produkt, Men det kanske bara är jag det.

Niklas
 
Hej!
Jag har använt Producer 5-6 månader och är mycket nöjd med det. Inga som helst problem med att att göra Dvd.

Christer
 
staika skrev:
Hej!
Jag har använt Producer 5-6 månader och är mycket nöjd med det. Inga som helst problem med att att göra Dvd.

Christer

Christer
Hur stora är de bildfiler du utgår ifrån? Hur många bilder har du i dina bildspel? Efter ytterligare efterforskningar på forum verkar det som detta beror på bildernas upplösning inte får vara större än 3000x2000 när de ska renderas till DVD. (Eftersom mina bilder är större än detta så verkar detta vara orsaken till problemt)
http://wetpixel.com/forums/lofiversion/index.php/t12712.html

Här har visst Photodex svarat på detta också, men jag bibehåller fortfarande min åsikt: Om man säger sig sälja ett profisonellt program och inte stödja en kameror med lite högre upplösning så avråder jag att lägga pengarna på detta. Jag har sett att man kommer runt detta genom att göra en MPEG fil som man sedan tar in i ett annat program så går det bra att skapa en DVD, Ellr skala ner bilderna först, men det är känns inte rätt att betala för "proffs" program som kräver att man ska använda ett annat program för att göra det som de utlovar att deras produkt ska klara av.

Att man sedan inte informera detta på sin hemsida eller svara på mail är enligt mig en anledning till att inte köpa programmet. Men om man inte fotar i lägre upplösning är det väl ok.

Pga detta har jag lagt ner mycket med tid på ominstallering, inköp av ny DVD brännare, installation av detta. En uppsjö av förstörda skivor samt en jävla massa tid, Ett svar från deras "proffisenlla" eller infor på deras hemsida hade sparat mig denna tid.

Niklas
 
Hej!
Jag använder sällan över 100st bilder i ett bildspel. Det kan bli fler om jag använder många lager. Vem orkar att sitta och titta på ett bildspel med flera hundra bilder + övergångar och titelsidor, hur intressanta bilderna än är? Det blir ett ganska långt bildspel särskilt om man lägger in panoreringar eller andra effekter som helst visas under lite längre tid.
Bildfilerna är ca:2-3Mb stora och upplösningen är sällan över 1024*768 allt där över är slöseri med diskutrymme. För att brännas på Dvd och visas på Tv:n behövs inte ens så stor upplösning.

Christer
 
Niklasan skrev:
Christer
Hur stora är de bildfiler du utgår ifrån? Hur många bilder har du i dina bildspel? Efter ytterligare efterforskningar på forum verkar det som detta beror på bildernas upplösning inte får vara större än 3000x2000 när de ska renderas till DVD. (Eftersom mina bilder är större än detta så verkar detta vara orsaken till problemt)
http://wetpixel.com/forums/lofiversion/index.php/t12712.html



Niklas

Som tidigare nämnts så undrar jag varför du utgår från bilder som är över 3000x2000 pixlar ?

Kan förvisso hålla med om att programmet borde kunna hantera dessa , men å andra sidan så tror jag att du ska förminska bilderna i ett "riktigt" bildprogram typ Photoshop istället, innan du gör dina bildspel.

Själv så ligger jag normalt på 1280x1024 eller 1024x768 som maxmått då det passar bra på skärmar och digitala projektorer.

För DVD så kan man väl egentligen gå ner ytterligare, iallafall för TV-bruk.
 
Fredrik H skrev:
Som tidigare nämnts så undrar jag varför du utgår från bilder som är över 3000x2000 pixlar ?

Kan förvisso hålla med om att programmet borde kunna hantera dessa , men å andra sidan så tror jag att du ska förminska bilderna i ett "riktigt" bildprogram typ Photoshop istället, innan du gör dina bildspel.

Själv så ligger jag normalt på 1280x1024 eller 1024x768 som maxmått då det passar bra på skärmar och digitala projektorer.

För DVD så kan man väl egentligen gå ner ytterligare, iallafall för TV-bruk.


Hej Fredrik
Syftet är att spara tid när det rör sig om bildspel med stort antal bilder som ska in i ett bildspel för en första granskning till kund. Att först öppna bilderna och förminska dem i PS eller i ett annat program tar tid. Att programmet utgör sig för att stödja RAW och sedan inte gör det för ex Canon 5D är en grej till. Att spara om bilderna i ett mindre format också tar mer plats än bara orginalen på disken.

Så det hela handlar om att spara tid helt enkelt och att Photdex inte informerar eller svarar på detta är för mig väldigt oproffsigt.

Om det te.x blir fel på hårdvarunyckeln till programmet lär man ju få vänta väldigt länge på att få en ny om man över huvudtaget skulle få någon med den support de visat upp hittils.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.