Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Prolbem med 70-200 4L USM

Produkter
(logga in för att koppla)

erichu

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag har ett 70-200 4L USM som har börjat krånga lite, autofokusen vill inte funger samt manuel fokusering är väldigt trög då ringen glider mycket dåligt. Tar man ett kort med kameran då man är ute ur fokus får man felmeddelande 01 (Canon 40D). Linserna verkar vara ok eftersom bilden ser bra ut.

Någon som har koll på vad det kan vara för fel? Jag hade tänkt att skicka objektivet till Intervision i Malmö för reperaration men jag har absolut ingen aning om vad det kostar, något som har en uppfattning om vilket prisintervall?. Är det kanske lika bra att kasta och köpa ett begagnat?

/Eric
 
Skulle prova med att göra rent kontakterna på objektivet. Ofta är det dålig kontakt och därför fungerar inte kommunikationen mellan objektiv och kamera korrekt. Det går att använda ett vanligt radergummi för att göra rent kontakterna.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.