** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Programvara för bildspelsproduktion ???

Produkter
(logga in för att koppla)

Besse

Aktiv medlem
Hej alla!
Jag söker någon bra lättanvänd programvara för bildspelsproduktion??
Med detta menar jag en programvara där jag kan lägga olika tider som varje enskild bild skall liga öppen lägga till och redigera musik alt. tal.
Det skall fungera som när man gjorde bildspel med vanliga diaprojektorer och övertoningsenhet.
Har testat ULEAD Picture show men är ej nöjd med varken hantering eller resultat.Nog finns det väl bättre.
Helst skall det oxå innehålla funktion för bränning av CD & DVD.

Openoffice.org har något som motsvarar Powerpoint, om du kan tänka dig använda något sådant. Finns gratis på www.openofice.org. Just denna programvara har jag inte använt till någon tyngre produktion, men Corels motsvarighet har jag missbrukat å det grövsta och varit nöjd med resultatet.

När jag för en tid sedan ville göra ett bildspel av en sekvenstagning surfade jag runt på nätet och hittade ett trevligt litet program som heter Slide Show Movie Maker (http://www.joern-thiemann.de/tools/ssmm/). Programmet är fullmatat med funktioner, dock inte cd-bränning, men kanske bäst av allt är att det är gratis.

Hur programmet står sig jämfört med att göra bildspel för diaprojektorer kan jag dock inte säga, då jag aldrig har gjort sådana.

/Daniel

Hejsan!

Det är bara jag igen =)

Tänkte säga att jag kör med iPhoto som bildspel till min Mac. Det är gratis att ladda ner.

Sök på download om du vill ladda ner det...

Hej svejs och godnatt!

Förutom iPhoto så finns ju även iView Media Pro och Still Life. Du kan även ta en titt på Motion Pictures som ingår i Roxio Toast 6 (m a o även är bra integrerat för cd- och dvd-bränning).

Ladda ner detta program PicturesToExe och prova. Det är en gratis version där du kan använda max 10 bilder. Betala sedan ett par 100-lappar och de sänder dig en kod som löser upp hela programmet. Har själv detta program och tycker det är ganska enkelt att arbeta med. Det är dessutom det som liknar traditionell övertoning mest där du får en riktig toning med varierande tider för varje bild och där du kan lägga på musik och ljudfiler. En del andra program laggar vid toningen men detta program klarar toning utan störande hackningar även vid relativt långa övertoningstider. Den färdiga bildspelsfilen kan dessutom sparas, brännas och fungerar på alla datorer utan speciell programvara.

Har hört att där ska finnas ett program som heter Scala. Det är avancerat och för professionell användning. Känner inte till det i övrigt, men det är kanske någon annan som har bättre information?

Terje

Till Mac OS X:

Det finns ett trevligt program från GeeThree som heter Slick Motion, där man kan ta en .gif/.jpg och göra om den till dv-format. Man kan göra åkningar och inzoomningar över hela bilden, och bestämma tider för detta. Lättanvänt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar