Annons

Programtips sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

Thobbe

Medlem
Hej!

Sitter och leker en hel del i olika program.

Men en sak jag saknar är ett program (eller filter) där jag kan ta in en bild på en människa och lägga till (eller dra bort) år till personen.

Till exempel:
Ett foto på ett barn behandlas och jag kan få ut ett resultat på hur barnet "borde" se ut som vuxen.
Jag har sökt men inte hittat något liknande.
Men har för mig att jag läst om att det finns. Jag är medveten om att det knappast kan ge något riktigt rättvist resultat, men som för skoj skull vore det roligt att testa.

Är det någon som har något förslag?

Nej

Det är inte Morphing jag är ute efter (då behöver man en bild av både ung och gammal) utan ett program som efter vissa algoritmer och parametrar räknar fram och visar personen i en annan ålder.

Sådana bilder går inte bara att "trolla fram", utan kräver en hel del manuellt arbete, samt mätningar från flera olika bilder, helst från olika ålder ur olika vinklar.

Som jag skrev:

Jag är medveten om att det knappast kan ge något riktigt rättvist resultat, men som för skoj skull vore det roligt att testa.

Jag HAR bilder från flera vinklar, jag har bröder och systrar, jag har föräldrarna.....

Jag har också för mej att jag läst om något sådant program. Förmodligen är det inte speciellt "bra" utan mest en rolig grej. Men kolla med PC-tidningarna PC för Alla och PC Hemma, jag tror ganska bestämt att det är i nån av dem jag läst om detta. Om du mailar redaktören kanske han/hon kan kolla upp saken.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar