Annons

Program till canon RAW filer?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Capture 1
BreezeBrowser

Dessa två kan skapa TIFF/JPG

AceDce (Stavs det så?)
Photoshop CS
Thumbsplus
QImage tror jag

Dessa tre kan läsa

Länkar till dessa finns på www.roine.nu och här på FS.

Roine
 
Bent C. skrev:
Innebär det att PS CS bara kan öppna RAW-filerna, men inte läsa dem?
Inte mycket mening att öppna en fil om inte datat tolkas... Självfallet kan Photoshops råfilshantering det.

Gäller att hålla isär vilka program som klarar att hantera CRW-filen med tillhörande JPEG-bild och vilka som faktiskt gör interpoleringen av rådatat.
 
kaw skrev:
Inte mycket mening att öppna en fil om inte datat tolkas... Självfallet kan Photoshops råfilshantering det.

Gäller att hålla isär vilka program som klarar att hantera CRW-filen med tillhörande JPEG-bild och vilka som faktiskt gör interpoleringen av rådatat.

ÖÖÖÖÖÖÖÖÖ! Jag håller med helt och hållet. Jag menade SPARA istället för LÄSA. Sorry. Men min fråga återstår: Går det inte att spara via PS CS?
 
Anders, innebär det att man klarar sig med PS CS om man fotar RAW. Det klarar konverteringen och sedan behandlingen av bilden fram till färdig bild? Jag har klarat mig med Elements ett tag, men funderar på att installera CS, och om CS fixar rubbet, skulle det förstås vara skönt.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.