Ssabina
Avslutat medlemskap
Jag läser just nu en rad olika böcker om just fototeknik för att förstå mig på vad jag egentligen sysslar med (jag har ingen som helst utbildning utan jag är helt självlärd) men har nu stött på ett problem: i FOTOS Digitala Systemkameraskola (tidningen Foto) så står det att Programautomatik, "P", är en hel-automatisk automatik. I Charlotte K Lowrie's Digital Rebel XTi/400D Digital Field Guide däremot står det att "P" är ett automatisk men "justerbar" läge.
Detta förvirrar mig ganska rejält, så min fråga är då: vad står "P" för egentligen?
Som ni kanske förstår så har jag en Canon EOS 400D, och min första tanke var att P:et kanske betyder olika saker hos olika kamera-märken? Foto's systemkamera-bok är ju generell och ska passa alla, men hade det varit så så hade dom nog antagligen skrivit att det inte alltid behöver betyda samma saker.
Eller så är det olika på olika språk.
Jag vore MYCKET tacksam för svar!
/Sabina
Detta förvirrar mig ganska rejält, så min fråga är då: vad står "P" för egentligen?
Som ni kanske förstår så har jag en Canon EOS 400D, och min första tanke var att P:et kanske betyder olika saker hos olika kamera-märken? Foto's systemkamera-bok är ju generell och ska passa alla, men hade det varit så så hade dom nog antagligen skrivit att det inte alltid behöver betyda samma saker.
Eller så är det olika på olika språk.
Jag vore MYCKET tacksam för svar!
/Sabina