Annons

Program för bildlagring!

Produkter
(logga in för att koppla)
Erfarenhet av Paint shop pro?

Hej,

jag undrar om det är någon som har erfarenhet av Paintshop pro och som jag ge en recension av programmet. Kan man ladda ner detgratis från nätet?

Hälsningar/Roland
 
Jag har använt photomesa för bildvisning/slideshow. Annars använder jag nikonnet.com eller ett eget program som jag har gjort.

Oftast orkar jag inte scanna in bilderna, och då använder jag en vanlig hylla ;)

/Micke
 
Re: Erfarenhet av Paint shop pro?

Rolandsk skrev:
Hej,

jag undrar om det är någon som har erfarenhet av Paintshop pro och som jag ge en recension av programmet. Kan man ladda ner detgratis från nätet?

Hälsningar/Roland

Jag har använt PSP i några år och tycker det är alldeles utmärkt. Alla grundläggande funktioner för bildbehandling finns där. Jag har bara grundläggande kunskaper i bildbehandling iofs, men för det räcker det mer än väl.

PSP har också en inbyggd "browser" där man kan få en översikt över alla bild/grafikfiler i en viss katalog. Bilderna visas som tumnaglar i en storlek som Du själv väljer.

Demoversion (30 dagar) finns på www.jasc.com
 
IRFANVIEW är ett gratis program som är väldigt snabbt. Det går att göra väldigt mycket i det. Samt att det är mycket snabbare än XP:s expolorer. Det finns till och med ett svensk skal till programmet.
 
Om man önskar katalogisera en bild på flera sätt dvs.

Bild 1
======
Kajak
Höga Kusten
Norrland
1999

Bild 2
======
Blomma
Ros
Skåne 2000

För sökning plus att man önskar ha en bildtext. Vilket program fungerar bra för detta ....

Kör Coolpix 885 och XP
 
Kolla senaste numret av Fotografisk Tidskrift, där testas program för bildlagring/katalogisering.

Programmen som jämförs är Fotostation, Extensis Portfolio och ett tredjde program som jag har för mig heter Cumulus.
 
Salgo skrev:
Om man önskar katalogisera en bild på flera sätt dvs.

Bild 1
======
Kajak
Höga Kusten
Norrland
1999

Bild 2
======
Blomma
Ros
Skåne 2000

För sökning plus att man önskar ha en bildtext. Vilket program fungerar bra för detta ....

Kör Coolpix 885 och XP
 
Valde extensis Portfolio

Köpte Extensis Portfolio 6 som verkar hittills halv ok ....

Men XT:s standard stöd för bilder är inte helt fel. Bildvisning i XT känns mera moget än vad jag fått Portfolio att visa upp...


/[email protected]
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.