Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Profoto studioblixtar?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklas Arnfelt

Aktiv medlem
Har fått ett erbjudande om att köpa ett Profoto 5 blixt-paket bestående av ett 600Ws aggregat och två lamhuvuden med reflektorer.

Någon som har någon erfarenhet av dessa och vad är ett rimligt pris???... :confused:

//Niklas

Hej.
Jag kanske har missat nåt, men är inte PRO 5:an på 2400Ws eller 4800Ws med twinhuvud??

Nåja...

Jag har PRO 3or 2400Ws. Dom är gamla, blir äldre och används mycket. Men, dom funkar bra. Mitt intryck av PRO's aggregat är att dom är pålitliga. Blixtrören kan det vara lite si och så med, om dom är använda mycket så är det kanske dags att byta ut. PRO's grejjer, blixtrör, inst lampor, sladdar och dyl, är DYRT.

PRO 3 brukar man väl kunna hitta för en ca 10000-12000 kr och blixthuvudena för 3000-5000, begagnat. Det är väl ungefär samma för PRO5. Klart sen beror det på hur gamla grejjerna är. Dom har ju funnits ett tag.

jo en sak till...

Om det nu bara är 600ws så tycker jag det verkar väldigt lite. Knappt lönt till och med.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar