Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Profoto studio värdesättning

Produkter
(logga in för att koppla)

aLindquist

Medlem
Hej!

Har funderat på att sälja min studiouturstning som jag har just nu men är väldigt osäker på vad man kan begära för pris för allt så jag undrar om någon här skulle kunna hjälpa mig med det, vore enormt tacksam om någon kunde göra det.

Studion består av följande:

3st Profoto Pro-40 ( 1 utan själva glödlampan, dock med blixtrör)
2st Profoto Pro-40 med externt blixthuvud, ( kabelbundet )
1st Profoto Pro-32 Bikakeblixt
1st Softbox Globe stora
2st Original stativ
2st Optosync
2st Synckablar
3st Reflexskärmar
6st Strömkablar


Utöver det fungerar alla blixtar toppen, 3 av dom har ganska många repor på själva kåpan med fungerar utmärkt.


Tack på förhand.


Mvh Alexander
 
Är tyvärr osäker på det då jag fick det från media programmet i skolan, men varje blixthuvud kostar vad jag hört mellan 8 och 10 tusen, dock vet jag inte om det stämmer
 
Det finns en anledning till att du fick dem. Att ett nytt huvud kostar mellan 8 och 10 idag har inte så mycket med saken att göra. Jag har också fått ett par gamla pro-foto blixtar så är det gammalt så är det i stora drag inte värt nått. I synnerhet om de är så pass gamla att softboxar och annat inte längre passar. Vet inte när de bytte, men nya prylar skiljer sig lite från äldre.

/Maverick
 
Vi har också lite urgamla skallar i studion bl.a ett par b40s. Men de ligger mest och samlar damm eftersom de är gamla och otillförlitliga. Måste nog hålla med Per och Mave att de är ganska värdelösa minus för nån som verkligen letar efter sådana ting.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.