zlice
Aktiv medlem
Dykhjelm skrev:
Jag fick ett nummer i brevlådan för ett par dagar sedan och en faktura dagen efter.
På fakturan står det följande:
"PROFFSFOTO 1 nummer"
och på raden under: Välkommen som prenumerant på Proffsfoto.
Jag har bara köpt ett nummer och har ännu inte bestämt mig för om jag vill prenumerera.
Till råga på allt, så är det undertecknat på följande sätt:
"Vid frågor eller önskemål om innehållet i tidningen, tveka inte att kontakta mig.
Bästa hälsningar
Per Torberger, chefredaktör.
Samt hans mailadress.
Men det var honom jag först kontaktade och han har ännu inte svarat trots att det gått några veckor.
Detta är så dåligt, att jag kan inte beskriva det utan att använda svordommar.
Tänk att det finns företag i Sverige idag, 2007, som använder sådana här affärsmetoder och uppmanar ev kunder att maila och sedan SK------ter i att svara.
Tycker att min rubrik "BONDFÅNGERI" är väldigt träffande.
Den påtvingade prenumeranten.
Om du minns från det privata mailet jag skickade dig så har jag talat om att jag endast skickar en tidning utan att du binder upp dig till något, samt fakturan till dig.
Texten på fakturan ser jag inte. Den skickades automatiskt då jag la upp att du skulle ha endast en tidning.
Du kan bortse från texten på fakturan då jag redan sett till att du inte får fler tidningar (det gjordes när jag skickade tidningen till dig).
Du är fortfarande inte påtvingad något i detta fall. Jag förstod dig från början men jag kände inte till texten på fakturan så jag ber om ursäkt för detta, jag borde förklarat det tydligare i mitt mail.
Hoppas du gillar tidningen.
Jag slutar bevaka denna tråd nu så jag svarar inte mer här. Kontakta IDGs kundtjänst om fler frågor finns.
PS
Det du kontaktat Per Torberger med är en prenumerationsfråga. Dessa vidarebefodras direkt till oss (prenumerationsavdelningen på IDG).