Advertisement

Annons

professionella digitala tryckfirmor?

Produkter
(logga in för att koppla)

kirigoe

Aktiv medlem
hej,

nu när jag skaffat en eos 10d har det börjat bli mer intressant att trycka upp bilder på papper, eventuellt för att kunna sälja. jag har inte låtit nån firma trycka upp mina bilder förr och de enda jag känner till är daprints.com, colormailer.com och expert.se. har ni några fler förslag och ännu hellre personliga erfarenheter av tryck med hög kvalitet till överkomliga priser?

tack på förhand,
daniel netz

downshift.org
 
Colormailer och Expert trycker väl inga bilder - gissar att du tänker på "laserkopior" på fotopapper det erbjuder en massa labb idag.

Högsta kvalitet av denna sorts kopior ska väl vara de som kallas Lambda. Jag kan ingenting om dem och vad som skiljer mot t ex Fotolabos billigare maskin som också klarar större storlekar än 20x30. Borde testa Crimson.se och deras "Lambda PreFix" som kostar rätt trevligt.

För att trycka något måste (?) upplagan vara upp mot tusen eller så... Andra utskriftsmetoder som bläckstråle eller kopieringsmaskin vet jag inte heller något om vem som erbjuder och hur bra det blir.
 
Använder själva Colormailer med ett bra resultat.

Dock begränsat med förstoringar.305*455mm 69:-, 406*605mm 99:-, 508*705mm 179:-, Panorama 252*755mm 179:-.

Dom har nu osse fått så att man få bilden på t-shirt i 240*180mm för 139:-
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.