silverpilen
Aktiv medlem
Behöver verkligen hjälp.
Jag har blivit tillfrågad om jag kan hjälpa till med att fotografera ca 300 antika objekt. Allt från smycken till större, ca 1,5m, höga buddhor. Ca 85% av alla objekten är runt 20-40 cm i diameter.
Har kollat på forumet och även i diverse tryckta material men blir inte klok. Jag ska nämligen få besluta vilken utrustning som ska köpas in och jag har aldrig varit i studio eller fotograferat på detta sätt. Budget runt 6-7000kr totalt för inköpen. Och detta ska köpas/beställas innan helgen.
En del säger det duger med halogenlampor en del säger kraftfullare blixtar. Softbox eller paraply.
Så om jag kunde bli ledd i rätt riktning.
Kamera och objektiv - eget
Stativ till kamera - funderar på ett Manfrotto
Bakgrund?
Blixstyrka och hur många blixtar?
Eller lampor?
Reflektorer eller diffusorer?
Kablar till detta
Lämpliga kit, förslag, vad skulle de innehålla i så fall?
Något annat?
Vore oerhört tacksam för all hjälp.
/Chris
Jag har blivit tillfrågad om jag kan hjälpa till med att fotografera ca 300 antika objekt. Allt från smycken till större, ca 1,5m, höga buddhor. Ca 85% av alla objekten är runt 20-40 cm i diameter.
Har kollat på forumet och även i diverse tryckta material men blir inte klok. Jag ska nämligen få besluta vilken utrustning som ska köpas in och jag har aldrig varit i studio eller fotograferat på detta sätt. Budget runt 6-7000kr totalt för inköpen. Och detta ska köpas/beställas innan helgen.
En del säger det duger med halogenlampor en del säger kraftfullare blixtar. Softbox eller paraply.
Så om jag kunde bli ledd i rätt riktning.
Kamera och objektiv - eget
Stativ till kamera - funderar på ett Manfrotto
Bakgrund?
Blixstyrka och hur många blixtar?
Eller lampor?
Reflektorer eller diffusorer?
Kablar till detta
Lämpliga kit, förslag, vad skulle de innehålla i så fall?
Något annat?
Vore oerhört tacksam för all hjälp.
/Chris