Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Produktfotografera arbetskläder

Produkter
(logga in för att koppla)

Davidov

Aktiv medlem
Hur gör man enklast när man ska fotografera kläder.

Jag har ett projekt där jag ska fotografera arbetskläder till vetrinärer men vet inte riktgit hur jag ska presentera kläderna på bästa sätt.

Tanken är att delvis ha renodlade produktbilder på enbart kläderna men oxå scenfoton.

Men till saken, hur gör jag enklast för att tex efterlikna följande bild:

http://193.12.177.32/_gfx/produkt/g...2600_f_stor.jpg

Allt från belysning till placering etc

Varmt tacksam för svar.
 
Länken funkar inte för mig.

Vad har du för ljus-utrustning, då? Eller ska du hyra in? Så man vet vad man kan rekommendera.
 
Ljussättningen är väl egentligen det minsta problemet.
Jag behöver snarare hjälp och råd om hur man ska arbeta med plagget, hur man ska hänga / lägga / fylla ut plagget osv.

Kolla på bilden så förstår du säkert bättre vad jag menar.
 

Bilagor

  • skjorta1.jpg
    skjorta1.jpg
    6.4 KB · Visningar: 396
Jag vet att en del använder genomskinliga byster i plast. Går säkert at använda uppblåsbara klädhängare i transparent plast oxå ( blir lite retusch då vid kragen.
 
Jag råkar just nu sitta och titta på foton av arbetskläder, inte mina och jag får heller inte visa dessa men förhoppningsvis får du lite tips.
Provdocka skulle jag använda. Om kläderna har speciella egenskaper som är viktiga för målgruppen så ta detaljerade bilder av det. De kan sedan infogas i en större bild. Det kan också vara av tyglappar med information om material.
På dessa foton så är alltid provdockan "fullklädd" så att om det är en arbetsbyxa som visas så finns alltid t-skorta under och bälte om sådant behövs. Det ser ganska naturligt ut då.
Vill tillägga att jag själv aldrig har fotograferat sådant här. Hoppas du fick hjälp.

Kika i online kataloger som t.ex.:
Snickers
Proman
Skyddsprodukter
ITAB
 
ANNONS