Sudret
Aktiv medlem
Ska bygga en ny dator för bildbehanlig, ser man på tidigare snack om ny dator så skall allt vara så extremt tycker jag det känns som. Behöver man extern grafikkort till photoshop elements 9 eller blir det inget bra att enbart köra men Processorn som har inbyggd grafik. T.ex AMD A-SERIES X4 A8-3870K 3.0GHZ SOCKET FM1 som har Radeon HD 6550D eller så tar man en Intel I5 där dom själva skriver "Sandy Bridge processorer har en riktigt vass integrerad grafikkärna direkt på chippet för att kunna ge bättre och skarpare upplevelser av media och 3D grafik. Nu behöver du inte längre kasta bort dina pengar på ett dyrt grafikkort!"
Kör man med en i5 pocessor 8 gb ram och ett asus p8p67 så kan man ju komma ner på ca: 6000:- ink allt om man bygger själv.kör jag med AMD processorn så blir det ju ännu billigare! vad tror ni, kommer jag att bli besviken?
Kör man med en i5 pocessor 8 gb ram och ett asus p8p67 så kan man ju komma ner på ca: 6000:- ink allt om man bygger själv.kör jag med AMD processorn så blir det ju ännu billigare! vad tror ni, kommer jag att bli besviken?