Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Probs med ett SD ultra II

Produkter
(logga in för att koppla)

raskolnikov

Aktiv medlem
Hej.
Köpte ett begagnat 2gb sandisk ultra II SD kort. Problemet är att min kortläsare fixar inte läsa det och utforskarfältet hänger sig när jag stoppar in det. Dock inga problem när jag för över bilder via usb från kameran. Dock osmidigt och batterislukande. Vad kan problemet vara och hur avhjälper jag det?

kanske ett självklart tips, men har du testat att formatera det. då rensar du ju upp allt gammal skit som kan tänkas ligga på den som du inte ser i varken datorn eller kameran...

Funkar ej.

Har formaterat kortet. Problemet kvarstår, vad göra? Hela datorn verkligen hänger sig när jag stoppar in kortet i kortläsaren. Musiken från winamp börjar hacka. När jag klickar på kortet stannar musiken (bildligt och bokstavligt) Funkar dock bra via kameran men det är osmidigt. Är kortet för stort eller snabbt? Har aldrig haft detta prob med mitt tidigare 1gb kort.

Alla kortläsare är inte kompatibla med 2GB eller större SD kort. Har själv en ny och en gammal kortläsare och den gamla fungerar inte med dem

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar