Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem Uppdatera Photoshop 2021

Produkter
(logga in för att koppla)

weru

Aktiv medlem
Har Adobe Cloud abonnemang 120kr/ mån, PS 2019. Nu finns det en ny uppdatering som jag ska uppdatera till PS 2021. Går in på Adobe Cloud som man alltid gör vid uppdatering. Fungerat utmärkt vid tidigare uppdatering på LRC Camera RAW. När jag uppdaterat till nya PS 2021 får jag upp den på skärmen. Därefter fungerar ingenting i PS 2021. Har försökt lägga in en bild. Då kommer en ruta upp med rött kryss och text "Kunde inte fullfölja din begäran därför att ett programfel uppstod". Det går inte heller att avsluta programmet. Då kommer samma ruta upp. För att komma tillbaka till PS 2019 måste jag avinstallera PS 2021.
Jag har Windows 10.

Samma problem för mig! Har fått köra lightroom istället den sista tiden.. Har installerat om Photoshop 2021 men det hjälper inte..

Hej Daniel! Jag startade också om datorn 2021 blev inget bättre. Kolla man på youtube så ser man ur dom visar nyheterna på Ps 2021.

PS 2021 ställer tydligen större krav på hårdvaran än tidigare versioner och det kan vara grafikkortet. För mig hängde sig PS 2021 om jag försökte öppna en fil eller skapa ett nytt dokument men öppnades med startsidan. Prova att avmarkera att PS skall använda grafikprocessorn, Redigera>Inställningar>Prestanda

Adobe har råkat ut för en hel del problem med både LR10 och PS 2021.
En av de mer udda jag sett är tex om du har PS2020.
laddar in en bild = 4sek.
Installerar 2021.
laddar in en bild = 12sek.
Avinstallerar 2020.
laddar in en bild = 40sek.
Installerar 2020 igen.
laddar in en bild = 12sek.
Nästan komiskt...

Hej Erik Jag uppdaterade Ps 2020 i stället för Ps 2021 Då kom det upp på skärmen Ps 2021 det var bara att avinstallera 2021. Nu jobbar jag i Ps 2019 det fungerar perfekt. Det är problemet måste väl Adobe fixa så det går att använda :)

Har Adobe Cloud abonnemang 120kr/ mån, PS 2019. Nu finns det en ny uppdatering som jag ska uppdatera till PS 2021. Går in på Adobe Cloud som man alltid gör vid uppdatering. Fungerat utmärkt vid tidigare uppdatering på LRC Camera RAW. När jag uppdaterat till nya PS 2021 får jag upp den på skärmen. Därefter fungerar ingenting i PS 2021. Har försökt lägga in en bild. Då kommer en ruta upp med rött kryss och text "Kunde inte fullfölja din begäran därför att ett programfel uppstod". Det går inte heller att avsluta programmet. Då kommer samma ruta upp. För att komma tillbaka till PS 2019 måste jag avinstallera PS 2021.
Jag har Windows 10.
Råkat ut för samma problem. Programmet hängde sig och för att avsluta krävdes Ctrl-Alt-Delete. Adobe CC programmet gick heller inte att få igång förrän efter flera försök. Dagen efter så gick det. Avinstallerade senaste versionen och installerade den förra. Det gick bättre. Hade kontakt med Adobes tekniska support men de hann inte svara. Fick ett mail med ärendenummer men har låtit det vara då den gamla versionen fungerar.

Nu håller jag på att installera en uppdatering till 2021 som står att den ska lösa flera kraschproblem. Hoppas det funkar efter det..

JAPP! NU FUNKAR DET! Skönt..

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar