Annons

Problem med utskrifter

Produkter
(logga in för att koppla)

jijson

Ny medlem
Hej!
Första inlägget, brukar mest vara här och kolla på era bilder :)
Men jag har ett problem med min: Canon PIXMA 9000PRO

Har haft den ett tag och har fungerat kanonbra. Men nu skulle jag skriva ut och det blir precis som om det fattas någon färg. Ska påpekas att jag inte skrivit ut något på kanske 2,5månad.

Har gjort detta flera gånger.. djuprengörning, rengör bottenplatta, justering skrivarhuvud via skrivarens egenskaper. Har bytt ut patroner som börjat ta slut.

När jag gör testutskrift så blir det bra resultat på alla förutom magenta som har typ en rand i testet. Så 1 av 8 ger sämre resultat.

Någon som haft liknande problem och kan ge svar?

Mvh/Fredrik

Bilagor

• Canon%20pixma%20pro9000%20280.jpg
    Canon%20pixma%20pro9000%20280.jpg
    33.2 KB · Visningar: 219
Jag har samma skrivare.

För en tid sedan fick jag väldigt risiga utskrifter. Kunde inte förstå varför. Fortsatte att göra testutskrifter och efter en par dagar så kom det upp ett meddelande om att en färgpatron inte kunde identifieras. Jag bytte då ut den - trots att den inte var slut - och då funkade det igen.

det låter ju skumt, får testa det. Är väldigt bittert att byta ut alla för att få det fungera, dyrt om inte annat. Hoppas det kommer felmedelande då, hehe

det låter ju skumt, får testa det. Är väldigt bittert att byta ut alla för att få det fungera, dyrt om inte annat. Hoppas det kommer felmedelande då, hehe

Precis, jag var helt förbryllad och felmeddelandet kom som en befrielse!

Prova att dra ur el-sladden, plocka i och ur patronerna och "meka" lite fram och tillbaka så kanske den avslöjar sig!

Efter jag flyttade skrivaren en gång så ville den inte starta. Tog i och ur nätdelen och sedan fungerade den igen. Men borde nog fungera om man "meckar" med förnuft :)

Något annat förslag eller någon som varit med om detta på någon annan skivare och hur löste du det?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar