Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med uppdatering

Produkter
(logga in för att koppla)

hasse lundberg

Aktiv medlem
Jag blir så j**a trött.
Man skriver ett svar/inlägg och ska förhandsgranska det och så försvinner alltihopa!
Kan inte hitta servern kommer som ilsket svar på skärmen. Det är inte en enstaka gång, det händer allför ofta för att vara en tillfällighet.
Ofta så "försvinner" hela "fotosidan.se" för att komma tillbaka efter en halv eller en hel timma.

Är det bara mig detta händer för.

Kör med Telia ADSL så det bör ju vara hyffsad hastighet på uppkopplingen och inte det som är problemet.

Vad är problemet?

Just idag har databasen bråkat, har startar om servern flera ggr...

Att backa tillbaks från felsidan brukar återställa texten, men inte alltid. Händer det mer än ofta är det väl säkrast att klippa in i Notepad innan.

Det är nog en god ide att börja använda en editor och sedan kopiera in inlägget.
Det går dock åt några svordomar innan man börjar med den rutinen.

När jag hade strul med Comhem så skickade jag alltid in inläggen med sekvensen ctrl+a, ctrl+c, alt+s. Tar en sekund och inlägget är säkert lagrat i urklippet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar