Mwd
Aktiv medlem
Mors på er, håller på att felsöka varför vår bärbara plödsligt inte vill kommunicera med nätet längre.
Det är en ca 4 år gammal IBM Thinkpad med XP installerat som köps loss från jobbet.
Datorn gicks igenom och uppdaterades av ett dataföretag innan leverans.
Rautern är en Netgear WN150, nätverkskortet heter Intel (R)Pro Wireless 2200 BG Network konektion.
Allt har fungerat nästan problemfritt i ca två månader men nu kommer den inte ut på nätet alls.
Om man via nätet går in på Rautern och tar bort krypteringen helt så fungerar det, men bara då.
Rådet fr Netgears support vara att uppdatera drivrutinen (vilket jag gjort), eller köpa nytt nätverkskort.
Är detta rimligt då det fungerat i två månader med denna rauter ??
Går det att byta själv ?
Jag har aldrig pysslat med en bärbar så det känns lite osäkert.
Firman som sålt den är beredda att titta på den, problemet är bara att de finns i Göteborg och jag i Sthlm så en lokal lösning är att föredra.
Finns et något mer jag kan prova ? Tacksam för alla tips.
// Mats W
Det är en ca 4 år gammal IBM Thinkpad med XP installerat som köps loss från jobbet.
Datorn gicks igenom och uppdaterades av ett dataföretag innan leverans.
Rautern är en Netgear WN150, nätverkskortet heter Intel (R)Pro Wireless 2200 BG Network konektion.
Allt har fungerat nästan problemfritt i ca två månader men nu kommer den inte ut på nätet alls.
Om man via nätet går in på Rautern och tar bort krypteringen helt så fungerar det, men bara då.
Rådet fr Netgears support vara att uppdatera drivrutinen (vilket jag gjort), eller köpa nytt nätverkskort.
Är detta rimligt då det fungerat i två månader med denna rauter ??
Går det att byta själv ?
Jag har aldrig pysslat med en bärbar så det känns lite osäkert.
Firman som sålt den är beredda att titta på den, problemet är bara att de finns i Göteborg och jag i Sthlm så en lokal lösning är att föredra.
Finns et något mer jag kan prova ? Tacksam för alla tips.
// Mats W