Annons

Problem med Swefo i Umeå?

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikke Sandberg

Aktiv medlem
Har beställt papper från Swefo, gjorde det på mässan i november, men fortfarande inte fått någon leverans! Det är A2 och A3 Hahnemuhle Baryta FB och förmodligen har de slut på det från leverantören. Men då kan man väl fråga sig varför de inte kan svara på mail? Undrar nu om någon annan har haft samma problem med Swefo? Lång leveranstid eller annat strul?
På mässan verkade de väldigt seriösa tycker jag så det verkar så konstigt.

Vet att dom nyss flyttat till nya lokaler så det kanske är därför det är lite struligt just nu?

Men det är ändå dåligt att inte svara på mail åtminstone!

Har beställt papper från Swefo, gjorde det på mässan i november, men fortfarande inte fått någon leverans! Det är A2 och A3 Hahnemuhle Baryta FB och förmodligen har de slut på det från leverantören. Men då kan man väl fråga sig varför de inte kan svara på mail? Undrar nu om någon annan har haft samma problem med Swefo? Lång leveranstid eller annat strul?
På mässan verkade de väldigt seriösa tycker jag så det verkar så konstigt.

Testa med att ringa.
Mina erfarenheter, dock begränsade, är goda.
/johan

Varning!

Igår hade jag ytterligare en dålig erfarenhet på Swefo. Jag hade inte tänkt handla där igen men efter att ha funderat ett tag på en ny fotoväska råkade jag igår alltså befinna mig i närheten av butiken och fick för mig att ge dem en ny chans. Bra service medan jag undersökte olika modeller men när jag väl bestämt mig tyckte jag att priset blev lite omotiverat högt (prislapp saknades). Jag betalade men blev misstänksam eftersom jag råkat ut för felaktigheter hos Swefo tidigare och kollade deras hemsida i telefonen. Mycket riktigt hade de ännu en gång saltat räkningen med flera hundra. Deras dumma förklaring denna gång var att priserna på hemsidan inte uppdateras när de köper in nya saker (vad det nu skulle ha med saken att göra). Inte särskilt förtroendeingivande även om det skulle vara sant.
Detta är tredje gången som priset "råkat" bli fel när jag ska betala där. Ca 400-500kr för mycket vid varje tillfälle. Efter första gången tänkte jag inte så mycket på det, efter andra gången kunde jag acceptera att jag haft extremt otur. Nu eftter tredje gången kan jag bara konstatera att Swefo satt bedrägeri i system och att de inte är en seriös aktör. Jag avråder från att handla hos Swefo.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar