Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

problem med svärta i cs4

Produkter
(logga in för att koppla)

Prebbe

Aktiv medlem
Hej!
Jag har ett problem som uppstod när jag gick över till cs 4. Vet inte om det är en bugg eller om det är en inställning.

När jag gör helt svart på en yta så visas det inte helt svart på skärmen. man ser det tydligast i det visningsläget med en svart bakgrund. Fast att jag har mätt upp mitt färgvärde till 0, finns altså en synlig nyansskillnad mellan dem olika svarta.

Problemet kvarstår oavsätt vilken färgprofil jag jobbar i.

Snälla hjälp mig det är jätte störigt.

Jag råkade ut för något liknande något år sen och det visade sig till slut att min dator hade en speciell färgprofil för bildskärmen som gjorde att svart inte visades som svart (eller nåt åt det hållet).

Jag löste det genom att högerklicka på Windows skrivbord och sen letade jag upp avancerade inställningar och till slut hittade jag en färgprofil för min monitor. Ta bara bort den! Du kan lägga till en mer vedertagen som sRGB istället

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar