Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Skatteverket och moms

Produkter
(logga in för att koppla)
dåså det förklara allt om man kör för 5000 kr så kan man ta 5 bröllop för 5000 samt en för 4900 så slipper man ta upp varken moms eller intäckt. Stämmer det?
Nej, det stämmer inte. Intäkterna måste du alltid deklarera och skatta för (om det finns något överskott), oavsett om det är hobbyverksamhet eller näringsverksamhet.

Måste man inte betala moms för första kronan, men man behöver inte registrera sig som företag om man inte överstiger 30.000:-. Det vad det som skatteverket sa till mig när jag skulle registrerade min dotters verksamhet för att få FA skattesedel

Moms betalar man alltid men det här handlar om när man ska återbetala moms till Skatteverket. Överstiger intäkterna 30.000 kr är du skyldig att betala moms på de intäkterna.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar