Problemet med den inbäddade profilen kvarstår ju i alla fall, även om du löser ditt färgproblem. Du skall ALDRIG bädda in en skärmprofil i en bild.
Skärmprofilen finns till för att ditt system ska veta hur man översätter från ett standardformat (sRGB, ARGB osv) till datamängder som kommer "avbildas som orginalformatet var menat" när de skickas till just DIN skärm.
Bilden i sig självt skall dock alltid vara sparad i ett standardformat, om du inte absolut VILL få problem när andra tittar på dina bilder...
Sen får andra se till att DE har rätt skärmprofiler i SINA system, så att standardformaten visas korrekt. De är inte intresserade av din skärm, de är intresserade av din bild.
.........
Nu till själva problemet.
Jo, det är så att du har en rosa-färgad bakgrund. Du kan lätt bekräfta detta genom att titta på RGB-värdena med pipetten i PS eller markören i LR.
ANTAGLIGEN är det så att du använder en kameraprofil som drar gult åt det lite giftgula hållet (mot grönt), och för att motverka detta ökar du mängden rött i vitbalansen för att få hudtonerna rätt. Tyvärr förstör du samtidigt vitbalansen....
Den är ju menad att göra exakt vad den säger; att balansera grått och vitt så att det blir just grått och vitt. Inte laxrosa, mintgrönt, gult eller blåtonat. Neutralt. R=G=B.
Vad sedan färgerna blir bestämmer den kameraprofil du använder i råkonverteringen (eller den kameraprofil som används internt i kameran när den bygger en jpg av råfilen). Detta har inte med vitbalans att göra - det är en helt separat fråga.
Här har jag tagit din bild och givit den 16-bit linjär gamma och vitbalanserat om den. Sedan har jag tagit de gula och svagt orange toner som finns kvar i bilden efter vitbalansering och dragit dem lite, lite mot det röda hållet.
Jag kanske t.o.m tog i lite väl, men det tog mig 30s i photoshop.
http://ezpicshare.com/images/profilprob.jpg