Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Rescue pro 3,2

Produkter
(logga in för att koppla)

johnny69

Medlem
Skulle vilja ha lite hjälp med programet Rescue pro. Svärgubben har lyckats radera alla sina semesterfoton på minneskortet. Då han fick med programet Rescue pro tänkte jag försöka få tillbaka bilderna och göra honom glad. Har hört att det skall gå bra med detta program. Jag kommer till en meny och där väljer jag Recover photos. Sedan kommer momentet selekt drive.
Där kan man välja 1. Windows drive C 2. Fixed disk 3 Media image file. Jag skulle vilja få upp hans kamera där men så blir det inte. Jag har provat mig fram men lyckas inte få fram några bilder. Skulle vara glad om någon kunde hjälpa mig!!! Vad gör jag för fel?
M.v.h Johnny

Installerade mitt 3.2 precis och provade.
Använder dock separat kortläsare, markerade kortläsaren och sedan skannade mjukvaran, och skannade, och skannade, sedan började den om en andra gång men då gick det lite fortare.
Till slut så fick jag upp en lista på alla filer, omdöpta men dom fanns där.
JPG visades med miniatyrbild men råfileerna blev bara en ikon.

Jag provade med ett 256 MB kort, tur jag inte provade med mitt 4 GB kort.

Men å andra sidan har man förlorat en bild så kan man nog vänta lite för att få tillbaka den.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar