ANNONS
Annons

Problem med nikon D90 med MB-D80

Produkter
(logga in för att koppla)

Mad64

Ny medlem
tjena!

Köpte mig en D90 för ett par månader sedan,
och nu kände jag att jag ville ha ett batterigrepp så jag köpte mig ett från Scandinavianphoto.
Monterade den på kameran och allt funkade klockrent!
tills idag! När batterigreppet sitter i kameran så kan jag inte använda knapparna på kameran.
Allt är dött, Play knappen, Meny knappen, Zoom + - , inget funkar när MB-D80`in är monterad.
Tar jag bort den så funkar allt igen! har läst om folk som haft prolbem med att batteripiggarna i kameran inte fått kontakt nog med greppet, men så är inte fallet här.

Någon som har något tips på detta ?

Mvh

Jonas Andersen
 
Har inget jätte bra tips men prova att kolla med Scandinavianphoto där du har köpt batterigrepp så får du den hjälp du behöver.. det är lite svårt för oss som inte har prylarna i handen o se vad som är fel eller varför det inte funkar.

Dom ber dig nog att skicka in den och så får du nog en ny i retur kan jag tänka mig.
 
Har inget jätte bra tips men prova att kolla med Scandinavianphoto där du har köpt batterigrepp så får du den hjälp du behöver.. det är lite svårt för oss som inte har prylarna i handen o se vad som är fel eller varför det inte funkar.

Dom ber dig nog att skicka in den och så får du nog en ny i retur kan jag tänka mig.


Jag tänkte ringa dom imorgon, Förmodligen får jag väll skicka in den, fast jag skulle vilja slippa krabbet med det!
 
Finns nog inte så mycket att göra sitter den på plats och inte funkar så är det nog fel på den.. tyvärr.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.