Annons

Problem med Mitt nya SD-kort

Produkter
(logga in för att koppla)

Kixie

Ny medlem
Har precis köpt ett "Kingston SD" 1GB.
Stoppade in det i kameran å plåtade utan problem. När jag nästa gång startade kameran, sa den att det var fel på kortet. Samt att det var spärrat. !!??? Kan inte överföra bilderna till datorn heller då datorn säger att den inte känner till formatet. Men ändå står det på egenskaper att det är en JPEG.

Nån som vet vad som är knas?
 
Jag hade liknande problem med mitt nya CF-kort. Det gick att knäppa med det första gången i kameran och det gick att få ur bilderna i datorn. När jag sedan stoppade i det i kameran fungerade det inte. Gick inte att formattera, varken i kamera eller dator. Jag fick skicka tillbaks det till Cyberphoto och får ett nytt.
 
Gick till slut att formatera om kortet i kameran.
Funkade fin fint i en dag. Sen kom samma strul tebax. Så på måndag blir det raka vägen till affären där jag köpte kortet.
Tror även att jag fått ett standardkort, då jag beställde ett snabbare.

Ständigt lurad.
 
Vilken färg är det på ettikenten på kortet?
"Standard" korten har orange bakgrund medans "Elite" korten har blå bakgrund.

Sen är det ju livstid garanti så du ska få ett nytt i butik om du har problem med ditt.

Mvh Martin som säljer Kingston kort
 
Den har orange bakgrund. Ska byta till elite. Jag beställde kortet som tillbehör till kameran, alltså har dom tagit hem fel till mig. Bör ha ett snabbare, om jag fattat allt rätt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.