Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med minneskort till Canon 650D

Produkter
(logga in för att koppla)

JBrav

Ny medlem
Hej har en Canon 650D dom inte vill fungera med mina minneskort. Har ett nytt Lexar på 64 GB och ett annat gammalt som jag bara ville testa med och ingen vill fungera. Får bara upp meddelandet "Kortet kan inte läsas. Sätt i kortet på nytt/byt kort eller formatera det med kameran." Detta dyker upp både med det gamla kortet som jag vet fungerar och det helt nya.

Enkla lösningen vore ju så klart att formatera med kameran men nu vill inte det fungera heller. Felmeddelandet jag får då är "Kan inte formatera. Byt kort." Även detta dyker upp för båda korten.

Har testat att formatera med datorn till både FAT och exFAT för det större kortet men det vill inte hjälpa det heller. Någon som har en lösning på vad jag kan göra? Det nya kortet är av modell SDXC och det gamla SD.

Har du provat med 2 kort låter det mer som ett problem med kameran. Kolla så att kontakterna är rena, annars hade jag nog lämnat in den.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar