ANNONS
Annons

Problem med kaffebrus bouncers

Produkter
(logga in för att koppla)

sattanius

Aktiv medlem
Köpte hem studiosetet av kaffebrus medföljandes 2st bouncers: 60x90 med metalladapter. Är det någon som haft problem med att sätta ihop dessa? Jag fick t.om med hjälp av en yrkesfotograf och vi kom fram till att de var omöjliga. Pinnarna var alldeles för långa och styva. Annars var det bra och kraftigt tyg med ordentlig metalladapter, synd bara att de inte gick att få ihop. =(

Mvh
Sarah
 
Jag har fått ihop en av dom.
Förböjde pinnarna lite, den sista att sätta i är den med kardborrflärpen. Höll på länge men fick ihop den till slut. Den andra har jag inte haft användning för ännu.
 
Jag har också satt ihop en av dom, men pinnarna känns långa men man behöver inte vara rädd för att dom ska gå av.

Däresmot som får man inte böja pinnarna för nära ringen man ska sätta fast dom i (så det blir mycket tryck på hålets "väggar") för där lossnade det en bit av hålet för mig, men som tur var fanns det ju måna hål och jag hittade fyra till som var på rätt ställen.

Men jag kan inte fatta hur det yttre "tyget" ska sitta?

Jag har fått dit det men det blir ju en mass hål där ljuset kan smita ut eftersom karborren på den stora tygbiten som har reflekterande grejer på insidan ska sitta på insidan av den man fäster pinnarna på i början. Dessutom blir inte bouncern så spänd.

hoppas nån förstod mitt problem och kan hjälpa..

tack på förhand //Jesper
 
Grejen är att en pinne GICK av i mässingfästet på mitten. Jag kan banne mig inte. Kanske är det nåt fel på mina. Jag kan kanske fila ner pinnarna lite, för i nuläget är de alldeles för långa. Man måste ju kunna montera ner och upp dem lätt om man ska ha dem med sig.
 
Hej Sara!

Ta och maila Kaffebruskillen, han har varit hjälpsam när jag hade problem att sätta ihop en 90x90 cm softbox!
 
Jag har pratat med honom och han tror jag har gjort fel. Fasst det har jag inte. Jag hade hjälp av en yrkesfotograf också. Jag kommer ju inte få nån ny nu när den ena har gått sönder så jag vågar inte försöka med den andra.
 
Nu kan jag inte svara på om dom andra storlekarna skall monteras på samma sätt. Men min som är 90x90 är busenkel att montera.

Bara skruva ihop pinnarna och säta i dom i ringen. Sen häktar man fast framsidan på ena sidan, spänner upp tyget och böjjer in dom två resterande pinnarna i hörnen. Därefter är det bara att säta på den reflekterande delen, bakifrån och se till att man inte får "bucklor" i gränsen mellan kardborrebitarna, så att det smiter imellan ljus. Innan sista sidan kardborrebandet sätts ihop är det bara sticka in armarna och sätta upp difusorn.
 
Jag har en av kaffebrus 60x90 bouncers men med plastring. Det var inte allt för svårt att få ihop det.

Montera ihop pinnarna.

Sätt dem i ringen. Min ring hade åtta hål av någon anledning. Jag använde de inre hålen.

Fäst pinnarna i hörnen på det stora vita diffuseringstyget. (åt rätt håll). Lite knixigt.

Häng den svarta reflektorn över stommen, sätt fast det mindre vita tyget, fäst alla kardborreband. Klart.

Det blir inte superspänt men det behövs inte heller.

Du kanske ka hitta en något som fungerar för att hålla ihop den trasiga pinnen på Clas Ohlsson eller biltema. (en liten cylinder och gaffa)
 
Åh, tänk om det skulle varit så enkelt att sätta ihop dem. Jag fick låna 2 andra bouncers av fotogarfen som också kom ifrån kaffebrus (med plasadaptor) och de är sådär enkla. Nån med metalladaptor som klarat det busenkelt? Vill helst inte byta till de med plastadaptor eftersom det tyget verkade klenare än detta jag har. Mitt är väldigt tjockt och grovt tyg.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.