ANNONS
Annons

Problem med internblixt på 10D

Produkter
(logga in för att koppla)

jonasandersson

Aktiv medlem
Köpte en begagnad 10D av NY-Camera och fick den igår. Allt funkade bra förutom att den interna blixten inte funkade. Är det någon som haft liknande problem? Har så klart gjort klart att jag antingen vill få det åtgärdat eller lämna tillbaka kameran. Till saken hör att huset endast ska vara 6 månader men det är den första versionen av firmware som ligger i. Finns det några kända blixtproblem med denna version av firmware, har sökt i forumet men inte hittat något.

Mvh,
Jonas

Kolla Custom Function-inställningarna...

(Egna inställningar i menyn)

Om CF 5 står till 3 så funkar inte den interna blixten.

Kollat och den står på 0. Har nollställt alla CF för att kolla. Inte ens om jag ställer den på P och trycker på blixt-knappen poppar blixten upp.

Nej det blir till att skicka tillbaka den.

Jag har läst på photonotes.org
(http://photonotes.org/articles/eos-flash/)
att sådana problem ofta beror på att en switch i blixtskon har fastnat vilket gör att kameran tror att det sitter en extern blixt där. Pröva att sätta dit och ta bort en extern blixt - det kanske kan få switchen att lossna. Annars så borde det gå snabbt för en verkstad att fixa det.

Tack så mycket för tipset, kan vara det som är problemet. Ska kolla, om det är det så får NY-Camera stå för kostnaden!

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto