Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Imovie11 efter filmning med Go Pro Hero2

Produkter
(logga in för att koppla)

Fojjan

Ny medlem
Mitt problem är att jag inte får in mina klipp i imovie 11. Efter många om och men lyckades jag hitta nån form av import och då står det att imovie kanske inte stödjer detta format (MP4). Har provat en del konverterings program utan att ha någon framgång. Sen hitta jag att allt som går att spela upp med Quick time ska fungera i imovie? tvivlar lite på detta för tillfället....personligen tror jag att det hela beror på mig då jag är ny med både kameran och imac :) någon som kanske har en "hjälp för dummies" :)
 
Prova att göra en ny profil o logga in på den.
Fungerar det då är det ngt knas med din användarprofil.

Så är det för mig på två maccar. imovie fungerar iofs med finalcut x ville inte fungera.
På nya användaren/profilen fungerar det perfekt :)

/ Torben
 
Det verkar faktiskt som att det gjorde susen! Fick in ett litet klipp innan så nu får jag väl ta tag i det där med att klippa :) Tack så mycket!
 
Bra att det fungerade!!

Skumt fel men lätt avhjälpt när man vet...
Lycka till med klippandet!

// Torben
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.