Annons

Problem med huset på en A200

Produkter
(logga in för att koppla)

GomaD

Aktiv medlem
Hejsan !

Har ett lite konstigt problem(för mig) med min Sony A200

När jag tar en bild med kameran horisontellt så förskjuts bilden någon nedåt (beror ju på hur långt ifrån motivet jag är ...

Någon som vet va som har hänt ? Har spegeln flyttat sig?

Någon på detta kära forum som har något förslag på va som hänt.

Tomas

Hur menar du?

Om du t ex lägger horisonten exakt mitt i sökaren så hamnar den inte där på bilden utan något lägre?

Har du något exempel?

Precis så som du beskriver är det

Om jag tar en bild vetikalt på en blomma, så att bladen går kant i kant på bilden i sökaren. Så försvinner halva blomman när jag kollar på bilden i kameran eller i datorn...tycker det är lite skumt .

Precis så som du beskriver är det

Om jag tar en bild vetikalt på en blomma, så att bladen går kant i kant på bilden i sökaren. Så försvinner halva blomman när jag kollar på bilden i kameran eller i datorn...tycker det är lite skumt .

Du har väl inte 100% visning i sökaren på A200 så du kommer alltid att få med lite mer på din bild än vad du ser i sökaren.

Jag läste lite slarvigt, problemet är ju det omvända. Så då kan du bortse från mitt tomtesvar här ovan :)

Micke.

Senast ändrad:
Det är nog något som hamnat snett i kameran. Jag råkade ut för något liknande med min a200. Jag hade it en liten stöt, sedan var bilden helt sned. De fixade de på garantin. Nu har jag problem med autofokusen som hamnar snett. Men kameran är ett par år gammal och har ganska mycket märken på utsidan, så nu får jag nog betala, om det är värt. Min a200 är väldigt känslig, tycker jag, men jag är van vid stabilare kameror. Annars har jag en KM D7 och en a900.

Du måste nog lämna in din kamera på service, pröva garantin.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto