Annons

Problem med förhandsgranskning på Nikon D300

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det fler som har problem med förhandsgranskning på Nikon D300?
När jag trycker in förhandsgranskningsknappen så hinner jag knappt se bilden innan den stänger av sig själv. Jag får trycka flera gånger innan den fungerar korrekt. Är det uppdateringsproblem eller vad kan det vara?
 
Det är inte så att du är när någon knapp ex. avtryckaren på kameran eller batterigreppet (om du har det). I annat fall kan ju va fel på förhandsvisningsknappen (glappar).

/Arne
 
Det är inte så att du är när någon knapp ex. avtryckaren på kameran eller batterigreppet (om du har det). I annat fall kan ju va fel på förhandsvisningsknappen (glappar).

/Arne

Jag kommer alltför ofta år avtryckaren på batterigreppet när jag skall granska bilderna på LCDn med följd att bilden försvinner,,,,,
 
I Custom-menyn bör det finnas ett val som heter "Monitor av".
Där kan man ställa liden innan skärmen släcks.
 
Är det fler som har problem med förhandsgranskning på Nikon D300?
När jag trycker in förhandsgranskningsknappen så hinner jag knappt se bilden innan den stänger av sig själv. Jag får trycka flera gånger innan den fungerar korrekt. Är det uppdateringsproblem eller vad kan det vara?

Har du VR glugg monterad så räcker det att VR jobbar så slocknar bilden för dig!
"Allt" som händer i kameran dvs. knappar som rörs gluggar som jobbar eller liknade, släcker bilden. Se till att stå så att kameran inte fokuserar och att inte VR jobbar under titten så bör problemet försvinna
 
I Custom-menyn bör det finnas ett val som heter "Monitor av".
Där kan man ställa liden innan skärmen släcks.

Det är korrekt, öka tiden tills du blir nöjd, det är en utav dom stora fördelarna med Nikon, i stort sätt allt går att ställa in efter egen smak.

/kent
 
Tack för alla svar.

Jag har både vertikalgrepp och objektiv med VR så jag ska försöka tänka på dessa saker när förhandsgranskningen bara stängs. Jag har inte ens tänkt att på att detta kan vara problemet, men självklart kan det ju vara det. Avtryckaren sitter ju precis vid handflatan på vertikalgreppet när man håller kameran.
Inställningen på förhandsgranskningen var på 20 sekunder så jag tror inte att det kan vara det.
 
Batterigreppets avtryck stänger av

Tack för alla svar.

Jag har både vertikalgrepp och objektiv med VR så jag ska försöka tänka på dessa saker när förhandsgranskningen bara stängs. Jag har inte ens tänkt att på att detta kan vara problemet, men självklart kan det ju vara det. Avtryckaren sitter ju precis vid handflatan på vertikalgreppet när man håller kameran.
Inställningen på förhandsgranskningen var på 20 sekunder så jag tror inte att det kan vara det.

Hej Peter...
Det tog mig ett halvår att fatta varför förhandsvisning inte fungerade. Jag hade inte låst avtrycket på batterigreppet och jag är 100% säker på att det är det som är ditt problem också.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.