Annons

Problem med färghantering

Produkter
(logga in för att koppla)

Gilgond

Medlem
Jag har fått lite problem med färghanteringen efter uppdatering till Firefox 3.5. I bildvisningsprogrammet i Windows, Internet Explorer och Firefox ser bilderna lika ut, men det är inte samma färger som visas i Photoshop, och jag antar att det är det jag ser i Photoshop som stämmer.

Innan jag uppdaterade till Firefox 3.5 såg jag samma färger i Firefox som i Photoshop. Jag har läst om att folk har haft problem med färghanteringen i Firefox 3.5, men jag har inte hittat någon lösning.

Mina inställningar i Firefox är följande:
gfx.color_management.mode: 2
gfx.color_management.rendering_intent: 0

Är det någon som har någon idé om vad jag kan göra?

Testade att ändra, men det gjorde ingen skillnad. Som jag har förstått det ska det bara påverka bilder utan färgprofil.

Ser nu att jag råkade lägga tråden i fel forum - ber om ursäkt för det.

Innan jag uppdaterade till Firefox 3.5 såg jag samma färger i Firefox som i Photoshop. Jag har läst om att folk har haft problem med färghanteringen i Firefox 3.5, men jag har inte hittat någon lösning.

Firefox kan inte läsa ICC-profiler av typen version 4. I vissa program kan du välja om profilen som byggs ska vara version 2 eller version 4. Om du då väljer version 2-profiler fungerar det. Om du inte kan välja detta får du vänta ett slag till dess att Firefox uppdateras.

Stefan

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto