Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med extern redigering, LR till PS CC

Produkter
(logga in för att koppla)

JGP

Medlem
Någon mer än mig som har problem med extern redigering från LR till PS CC efter senaste PS CC uppdateringen?

När jag väljer att redigera vidare min bild efter grundredigering i LR med hjälp av att högerklicka och välja "Redigera i>redigera i adobe Photoshop CC" kommer inte frågan om alternativ upp, bilden öppnas automatiskt i PS som kopia, men utan ändringarna gjorda i LR. Jag misstänker att detta har något att göra med uppdateringen då jag först upptäckte problemet efter denna, men det finns ju en möjlighet att jag lyckats komma åt en inställning...

Om någon har en idé på hur man löser detta är jag tacksam för svar!

Jag har upplevt en liknande sak och då var det nik software som var anledningen till att det inte fungerade. Har du nik så kan det vara värt att kolla upp.

Tack!

Det var Nic som strulade. Nu fungerar det som det skall (efter ett antal av och ominstalleringar).

Tack igen!

Filen öppnas ej i PS

Jag har skaffat en D7100, nu kan jag ej öppna filen efter redigering i LR för att slutligen färdigställa i PS 5, via högerklickmenyn redigera i Photoshop. Säkert nåt kompabilitetsproblem, men vad? Funkar felfritt med de gama raw från D90:an.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar