Annons

Problem med EOS40d

Produkter
(logga in för att koppla)
En tanke som slog mej....

Ring Canon och be att få prata med en tekniker... eller vad för folk de nu har där. Säjj som det är att du köpt kamera utomlands. Har du tur så får du kanske tag på nånn som är på extra bra humör.

Det skadar inte att kolla.... och du kan inte få mer än ja eller nej.


Bråkar de så säjj att du får köpa en ny kamera och att det då får bli av annat märke ;)
 
Uppföljning

Jag har som sagt testat nya minneskort men felet kvarstår. Var 25:e bild ungefär "kraschar". Mediamarkt i Sundsvall reade ut 40d (6495 kr) så jag köpte en ny idag och kommer ha den andra kameran som "kamera 2".

Fick ett svar från Canon också:

"Felet som syns på bilderna beror endera på ett
minneskort/minnesskrivningsfel eller allvarligare fel som t ex
CMOS-problem.

Rekommenderar att du testar med ett annat minneskort och om problemen
fortsätter kontaktar närmaste serviceverkstad som du hittar på www.canon.se"
 
då är det ju cmos som krånglar... eftersom du redan bytat och provat andra minnen. Maila tillbaka till Canon och säg att du ska byta till Nikon och tacka så mycket för denna tid.
 
Ludd på kortplatsens kontakter inne i kameran? Kan vara värt undersöka innan man tror att CMOS pajjat ihop (borde vara ovanligt!)

(Anders, CMOS står nog för kretsarna med mjukvara inne i kameran)
 
Ludd på kortplatsens kontakter inne i kameran? Kan vara värt undersöka innan man tror att CMOS pajjat ihop (borde vara ovanligt!)

(Anders, CMOS står nog för kretsarna med mjukvara inne i kameran)

CMOS: hmm kanske inte, får nog rätta mig själv här, antagligen menar dom sensorn.

Skulle fortfarande göra luddkollen dock.
 
Tror du det?
Med tanke på teknikbytet från CCD till CMOS i bildsensorerna skulle jag mycket väl kunna tänka mig att somliga refererar till bildsensorn som just "CMOS".
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.