Annons

Problem med Cullmann Magnesit 35 Nm WB

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej på er!

Vänder mig till er andra fotografer då jag har ett problem med min kulled från Cullmann. Kulleden är en splitter ny Magnesit 35 Nm WB, som går att utläsa av trådens namn.

Kulleden har ju tre st reglage. Två av reglagen funkar perfekt att skruva på, men reglaget som styr friktionen sitter som berg. Någon som upplevt samma problem eller vet vad det beror på?

Mvh
Marcus Davidsson
 
Hej på er!

Vänder mig till er andra fotografer då jag har ett problem med min kulled från Cullmann. Kulleden är en splitter ny Magnesit 35 Nm WB, som går att utläsa av trådens namn.

Kulleden har ju tre st reglage. Två av reglagen funkar perfekt att skruva på, men reglaget som styr friktionen sitter som berg. Någon som upplevt samma problem eller vet vad det beror på?

Mvh
Marcus Davidsson

Hej

Jag har inte samma problem som du men något annat sitter som berget nämnligen själva huvet. Helt satans omöjligt att få av stativet eftersom det bara glider när man verkligen tar i. Har aldrig haft det problemet på något manfrotto, gitzo eller induro-huvud. Blir aldrig något mer cullmann här.
 
Jo det vet jag! Men tack för bilden. Hur skulle denna bild kunna hjälpa mig?

Bifogade en bild på mitt kulhuvud, eftersom friktionsratten inte har någon numrerad skala, ny modell?

Mvh
Marcus Davidsson
 

Bilagor

  • 100511_3528.jpg
    100511_3528.jpg
    63.8 KB · Visningar: 139
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.