Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med CS5

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Har idag uppdaterat till CS5, engelsk version.
Men Photoshop Bridge hittar inte mappen MINA BILDER.
Under Folders finns alla mappar utom MIN BILDER. Dom finns under FAVORITER och där vill jag inte ha dom.
Varför kan inte Bridge presentera mina folders som Windows gör?

Hur hittar jag mina bilder i Bridge?

En bättre förklaring:
Scott K säger följande: "Även om vi kallar det "importera" så finns inte dina bilder i Bridge- de ligger i en mapp på datorn, och du tittar på vad som finns i den mappen med hjälp av Bridge".

Det är rätt, mina bilder finns i en mapp i datorn som heter MINA BILDER, men Bridge hittar inte den mappen.

Hm.. konstigt att den inte finns under Folders, där borde den synas ändå oavsett favorit eller inte..

[edit] Alltså, du hittar inte mappen Mina Bilder som är skapat av Windows? Den som ligger under användare?[/edit]

Får se om jag förstår nu..

Från Brigde i fliken Folders så C ->Användare->"användarens namn"(i mitt fall Benny) så hittar du ingen mapp som heter Mina Bilder?

Har du kanske gjort som jag och lagt den på tex en annan disk eller nåt?

Får se om jag förstår nu..

Från Brigde i fliken Folders så C ->Användare->"användarens namn"(i mitt fall Benny) så hittar du ingen mapp som heter Mina Bilder?

Har du kanske gjort som jag och lagt den på tex en annan disk eller nåt?

Det här övergår mitt förstånd.
Ja, du har rätt, igår var det så. Jag testade både under SKRIVBORD och under DATOR C/: och där saknades MINA BILDER.

Idag fanns mappen, MINA BILDER på båda ställen men jag fick besked att den var tom eller flyttad.

Efter att ha testat flera gånger så gick mappen plötsligt att öppna. Nu fungerar det, men jag har ingen susning om vad som hänt.

Det handlar nog om s.k. Microsoft-magi. Lite när som helst kan något sluta - eller i enstaka fall börja - att fungera. Man får aldrig reda på varför och det finns ingen att fråga. :)

Det handlar nog om s.k. Microsoft-magi. Lite när som helst kan något sluta - eller i enstaka fall börja - att fungera. Man får aldrig reda på varför och det finns ingen att fråga. :)

Det är nog så.
Men skall jag vara ärlig, så är jag ändå oerhört imponerad över att det fungerar.
Datorn är ju sammansatt av en massa delar (moderbord, grafikkort, processor mm mm) som i sin tur är tillverkade av en massa olika leverantörer t o m i olika länder.
Dessutom så kompliceras tillvaron av en massa mer eller mindre duktiga program-makare.

Egentligen så är det konstigt att datorn fungerar alls.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto