Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med CF-kort

Produkter
(logga in för att koppla)

K.Zackari

Ny medlem
Efter flera års användande av Mac och Nikon fick jag häromdagen ett problem jag aldrig tidigare stött på. Efter en lyckad dags fotografering på semestern skulle jag som vanligt överföra bilderna till min externa hårddisk via en kompis mac. Öppnade Finder där jag såg min kamera MEN i själva mappen var det tomt. Jag bytte till en kortläsare men samma sak. Jag stoppade tillbaka CF-kortet i kameran och nu visade den meddelandet att jag måste FORMATERA kortet! Jag vill naturligtvis inte göra det förrän jag fått tag på mina bilder. Provade i en annan mac-dator men där fick jag bara upp obegripliga filnamn - detta efter att jag fått meddelandet i kameran om att formatera.
Aldrig varit med om tidigare. Vet någon hur jag ska komma åt innehållet på mitt CF-kort (Sandisk 2gb) innan jag måste formatera det?
 
Sök på "raderade filer" hör på forumet så hittar du mängder med information om hur du eventuellt kan rädda filerna.
 
Tack Yeye! Programmet verkar ha återskapat alla mina förlorade filer!

Lite trixit först förstå sig på det men egentligen var det ju väldigt enkelt. Stort tack för tipset!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.