ANNONS
Annons

problem med cash-back

Produkter
(logga in för att koppla)

Laphroaig

Avslutat medlemskap
fick ett brev på posten idag från canon där det står att min ansökan om cashback antingen är fel ifylld eller inte komplett. tydligt har det något att göra med uppgifterna jag lämnade om mitt bankkonto, men de har inte givit någon närmare specifikation på exakt vad som är fel. jag har en kopia av blanketten jag skickade in, och allt är ifyllt så man kan anta att jag antaligen gjort något fel.

blir man inte sur?
någon annan som haft liknande problem?

jag har swedbank.

nu har jag femton dagar på mig att komplettera, men eftersom jag inte vet vad eller exakt hur jag ska komplettera dessa uppgifter verkar det bli lite svårt. blir väl till att ringa. om jag har tur kommer pengarna lagom till våren, om jag nu över huvud taget får några pengar.

Tja!

Har också tänkt att skicka in min cashback. Det jag fastnade lite på är IBAN, International Bank Account Number. Det står lite mer om det här http://canon20thanniversary.onlinerebates.com/faq.aspx kolla fråga 5 om jag minns rätt. Kan inte exakt detaljerna, om det är det som är problemet är det nog bara att kontakta din bank och be om ditt IBAN. Kanske någon lite mer påläst kan komplettera mig om jag missuppfattat.

Lycka till!

eftersom även jag fastnade vid IBAN-nummret valde jag alternativ två. hade kanske varit bättre att köra på alternativ ett (alternativet där man uppger IBAN-nummer) men även alternativ två ska ju fungera (om jag minns rätt tror jag att det stod att det skulle ta något längre tid).

jag har tyvärr ingen möjlighet att ringa canon idag så jag har låtit sambon göra det. hoppas det löser sig. 655:- är ganska mycket för en fattig student.

ring bara din bank o fråga om IBAN

gick hur lätt som hälst för mig att fylla i alla uppgifter när jag hade banken i telefonen samtidigt

betalningsalternativ två, det alternativet jag tog, krävde bic, kontonummer, banknamn, kontonamn och ort. dessa uppgifter har jag lämnat.

ska bli spännande att komma hem sen ikväll höra av sambon vad canon sa.

På nordea så står både bc och iban numret på kontoutraden man får hem i brevlådan 1 gång i kvartalet elelr vad det nu är. har precis fyllt i papprena för 70-200 is usm en och sak skicka iväg de...gick då bra för min 30D när det begav sig. :)

Jag fick också brev om komplettering idag.

Usch vad dåligt:

1. Inget om VAD jag ska komplettera med.

2. Jag skall svara inom 15 dagar men brevet är inte daterat, pinsamt.

3. Inga telefonnr eller liknande. Bra Irlands-adressen.

//Thomas

Fick likadant brev. Efter många om och men så fick jag reda på att det var Iban-nummret som inte stämde. Nu är allt dock fixat. Ringde Canon sverige och fick ett nummer till de som hade hand om Cash-back. Då gick det snabbt. Pengarna är nu på kontot.

Lycka till!

Batte

fujicanon skrev:
Just de' Den adressen är OK (bra), eller?

Banala idioter ( och andra) har problem med Canon's cash-back....skylla på Canon...visst :D

Mvh Erik J... som inte är Svensk....

PS... FS är enda siten var det klagas på Canon's Cash-back; kann man fatta??? :D

Det är väl inte så konstigt att folk klagar på cashback-proceduren. Själv fick jag skicka in exakt samma uppgifter tre gånger innan Canon blev nöjda och betalade ut pengarna.

självklart är det skitbra att man får pengar tillbaka när man köper kamera eller objektiv.

när jag köpte min kamera räknade jag med att få pengar tillbaka, och då är det klart man blir sur när det börjar krångla. brevet som kom var inte speciellt utförligt skrivet.

jag hade valt betalningsalternativ två och trodde inte att jag skulle behöva lämna IBAN-nummer - valde man betalningsalternativ två fanns det ju inte ens en ruta för IBAN? - och det var här som skon klämde. kontaktade canon sverige och de fixade saken utan problem.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar